[RB@Blog_Title]

ترون (TRX) چیست

جمعه, ۱ اسفند ۱۳۹۹، ۰۱:۵۳ ب.ظ
  • نویسنده : saeed moghaddam
  • بازدید : [۳۹۹] مشاهده
  • دسته بندی : دسته: Article , Tron ,


Tron یک پلت فرم غیر متمرکز مبتنی بر بلاکچین است که هدف آن ساخت یک سیستم سرگرمی محتوای دیجیتال رایگان و جهانی با فناوری ذخیره سازی توزیع شده است و امکان به اشتراک گذاری آسان و مقرون به صرفه محتوای دیجیتال را فراهم می کند.

ترون در سپتامبر 2017 توسط یک سازمان غیر انتفاعی مستقر در سنگاپور به نام بنیاد ترون تاسیس شد. ترون توسط مدیر عامل شرکت جاستین سان اداره می شود و دارای یک تیم داخلی توسعه یافته است که شامل سربازان معروف فناوری است. این مقاله شبکه Tron ، عملکرد آن و ارز رمزنگاری شده آن Tronix (TRX) را بررسی می کند.

با استفاده از ویژگی های فناوری شبکه بلاکچین و peer-to-peer (P2P) ، Tron سعی دارد با حذف واسطه ، فاصله بین سازندگان محتوا و مصرف کنندگان محتوا را برطرف کند.  نتیجه یک کاهش کلی هزینه برای مصرف کننده و جمع آوری بهبود یافته از طریق دریافت مستقیم برای تولید کننده محتوا است ، که یک وضعیت برنده را ارائه می دهد.


برای ترسیم قیاس با یک برنامه واقعی ، Netflix را در نظر بگیرید که یک سرویس سرگرمی دیجیتال را ارائه می دهد و محتوای درخواستی را ارائه می دهد. یک سازمان واحد خدمات را به صورت متمرکز کنترل می کند. برای تماشای یک فیلم خاص درخواستی که ممکن است توسط گروهی از علاقه مندان به شکوفایی تولید شده که میزبان آن در بستر Netflix هستند ، ممکن است نیاز به اشتراک و پرداخت Netflix باشد. از هزینه ای که برای مشترک دریافت می شود ، Netflix برای میزبانی از فیلم در بستر خود هزینه کمتری را پرداخت می کند و بقیه را به تهیهکنندگان پرداخت می کند.  اغلب ، واسطه سهم اشتراک را می گیرد.


Tron این مدل تجاری را در یک شبکه بلاکچین عمومی تکرار می کند و به عنوان یک مرکز ذخیره سازی توزیع شده و غیرمتمرکز عمل می کند که باعث کارآیی و مقرون به صرفه بودن آن می شود. هدف از بین بردن واسطه ، مانند Netflix در مثال بالا ، با اجازه دادن به همه برای میزبانی محتوای سرگرمی دیجیتال در شبکه مبتنی بر بلاک چین است.  مخاطبان جهانی می توانند مستقیماً به سازندگان محتوا پول پرداخت کنند تا به مطالب دسترسی پیدا کنند.

در این روند ، پلتفرم باز و غیرمتمرکز Tron و فناوری ذخیره سازی توزیع شده همچنین سعی دارد تا به یک مسئله مهم – چالش تعداد بسیار کمی از شرکتهای قدرتمند و کنترل کننده اینترنت و محتوای آن – بپردازد و آن را به یک میدان رقابت برابر تبدیل کند.


پتانسیل آینده ترون


ترون یک ابتکار جاه طلبانه است که در سالهای آینده بسیاری از نقاط عطف مهم را در یک ردیف قرار داده است.
پیشنهاد فعلی آن Exodus ، پلتفرم رایگان مناسب برای توزیع و ذخیره محتوا از طریق نظیر به نظیر است. Exodus در حال حاضر از فناوری بلاکچین استفاده نمی کند اما از یک پروتکل سیستم فایل ویژه تحت وب استفاده می کند که از سیستم فایل توزیع شده پشتیبانی می کند. انتظار می رود این مرحله تا دسامبر 2018 باقی بماند.

مرحله بعدی ، به نام ادیسه ، قرار است از ژانویه 2019 آغاز شود. ادیسه ، که از قدرت بلاکچین استفاده می کند ، انگیزه های پولی برای ایجاد و میزبانی از محتوا در Tron را شامل می شود.

ادیسه قصد دارد به جای پیروی از روشهای سنتی ردیابی کلیک و بازدید از محتوای قابل دسترسی ، تولیدکنندگان مشوق را روشی قرار دهد که به تعامل کاربر و تعامل با محتوا بستگی دارد. این ممکن است به یک طرح “اوج” مرتبط باشد – چیزی مانند پاداش بر اساس میزان درک خوب کاربر از محتوا.

انتظار می رود دو مرحله بعدی ، Great Voyage (اواسط سال 2020) و Apollo (اواسط 2021) ، تولیدکنندگان محتوا را قادر به ساخت مارک های خود کنند ، توانایی صدور پیشنهادات اولیه کوین (ICO) و حتی صدور توکن های شخصی را دارند.

 این مراحل بعدی Tron شبیه سیستم عاملهای کاربردی مبتنی بر بلاکچین به سبک Ethereum خواهد بود.

 Tron همچنین انتظار دارد که دو مرحله دیگر در خط پایین تر وجود داشته باشد ، Star Trek (اواسط 2023) و Eternity (اواخر 2025) ، که در آن شرکت کنندگان می توانند سیستم های بازی غیرمتمرکز و بازارهای پیش بینی خود را ایجاد کنند و همچنین می توانند سرمایه جمع کنند.  .

Tronix (TRX) چیست؟

شبکه Tron از رمز ارز خود به نام Tronix (TRX) استفاده می کند.

 می توان Tronix را در صرافی هایی مانند Liqui و Binance با مبادله آنها با ارزهای رمزپایه دیگر مانند ETH یا BTC خریداری کرد. خرید با‌ ارزهای فیات در حال حاضر امکان پذیر نیست. می توان آن را روی کیف پول هایی که از بلاکچین Ethereum مانند MyEtherWallet پشتیبانی می کنند ، ذخیره کرد.

مصرف کنندگان محتوا می توانند از Tronix برای پرداخت هزینه محتوای مورد نظر خود استفاده کنند. سپس این کوین ها به حساب تولیدکنندگان محتوا می رود ، جایی که می توانند با ارزهای رمزپایه دیگری مبادله شوند یا برای پرداخت هزینه خدمات بلاکچین مورد استفاده قرار گیرند.
 در فوریه 2018 ، TRX در فهرست بزرگترین ارزهای رمزنگاری شده توسط سرمایه بازار در پانزدهم قرار گرفت.

سخن آخر 

چشم انداز بلند مدت Tron با نقاط عطف دارای تاریخ مشخص ، و افزایش محبوبیت محتوای دیجیتال با نوید هزینه های کمتر ، آن را به یک تلاش امیدوار کننده در فضای بلاکچین تبدیل می کند. چشم انداز آن همچنین با حمایت قاطع از سرمایه گذاران ثروتمند و مستقر چینی تقویت می شود. با پیوستن بسیاری از توسعه دهندگان گروه Alibaba به رهبری جک ما به تیم توسعه Tron در اواخر سال 2017 ، شایعاتی مبنی بر احتمال همکاری بین Tron و Alibaba وجود دارد. جالب است که ببینیم Tron چگونه تحقق می یابد تا این انتظارات را برآورده کند.
ادامه مطلب

نظرات ارسال شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی